Ez szakmailag igen taktikussá tette a versenyt, mert a versenyzőknek nem csak a szél erejével, hanem a kisebb szélfordulókra is oda kellett figyelniük. A hajók többsége az erős szél miatt reffelve kezdte a versenyt és ez a szélerő kitartott a verseny végéig.
Apróbb malőrök előfordultak a rajtnál és az alsóörsi bójánál is. (nekimentek a versenyrendező hajónak illetve felakadtak a bójára).
Az első szakasz a széltaktikáról szólt, az utolsó (Csopak-Siófok) a technikai felkészültségről, mivel ez egy éles spinakkeres szakasz volt, ahol a hajók a legnagyobb sebességre képesek.
A futamot végül 80 hajónak sikerült szintidőn belül teljesíteni.
A másnapi pályaversenyen több mint 50 hajó versenyzett. Ezen a futamon gyenge keleti szél volt, ami a versenyközben sajnos 60 fokot elfordult északi irányba, így itt a szerencsének is döntő szerepe volt a végeredmény kialakulásában.
Összefoglalva: soha rosszabb kezdést, remélem a következő badacsonyi fordulón legalább ennyi szerencsénk lesz az /égiekkel/ és hasonlóan jó versenyt sikerül rendezni.
Dániel Gábor
veersenyvezető