A résztvevők igényeihez igazított klasszikus túrabajnokság lett a 2019-es Bahart Regatta kupasorozat. Öt, egynapos túrafutam a Balaton különböző kikötőiből rajtolva, május és szeptember között lebonyolítva. Erre a receptre építve lett sikeres és népszerű a Balaton túrabajnoksága.
Az idei kupasorozaton 150 hajó vett részt, ami rangot és tekintélyt is adott az átszabott Bahart Regattának. Sajnos az előnyszám rendszer 2019-re tervezett reformja elmaradt, így a hajók még a 2018-as előnyszámokkal futottak ebben a szezonban. A kupasorozat népszerűsége és jövője is áll azon, hogy sikeres előnyszám reformot hajtson végre a Magyar Vitorlás Szövetség. Kitűnő adathalászási hely a Bahart Regatta, de idén a szerencse nem állt a reformerek mellé, hiszen többségében gyenge szeles vagy széltelen fordulók követték egymást. Reméljük, hogy a tél meghozza az áttörést és 2020-ban már a megújult előnyszám szisztéma szerint rendezik a Bahartos kupafordulókat.
Yardstick III-ban 40 hajó vett részt, de ennek ellenére a VÍG fölényesen nyert két első, két második és egy harmadik helyezéssel, mindössze 9 pontot gyűjtve. Második a 16 pontos Penny lett, aki a 19 pontos Csíbort előzte meg.
A legnépesebb kategóriában, ahol 65 hajó vett részt, óriási fölénnyel az Ónix nyert. A földvári Bavaria 32 Cruiser és csapata már tavaly is dobogós volt, de az idei szezonban nem hibáztak, 33 pont előnnyel verték meg a második helyezett PetÁK nevű Focus 750-est. Az Ónix nem csak a Bahart Regattán teljesített jól az idei szezonban, hiszen osztályában a Cruiser-ben ranglistaesélyes és a HCC bajnokságon 4. helyen végzett. Yardstick II-ben a bronzérem egy fűzfői csapathoz került, akik a Vangelis nevű Conquest 35-öst vitorlázták a dobogó harmadik fokára.
A leggyorsabbak kategóriájában a Lábad-X – Fortély csatából idén is az XP33-as került ki győztesen, annak ellenére, hogy a záró fordulót a Fortély utcahosszal nyerte. Ebben a szezonban új színfolt volt a Falco szereplése, a Scholtz 22-es végig lőtávolban volt, de most meg kellett elégednie a harmadik hellyel, ami kitűnő eredmény, ha azt nézzük, hogy egy 33 lábas racing cruiser és egy 11 méteres pályaverseny hajó tudta csak legyőzni.
A versenysorozat győztesei és dobogósai értékes nyereményeket kaptak a szervező Balatoni Hajózási Zrt. jóvoltából és természetesen a szokásos kikötőhelyi díjkedvezmények is gazdára leltek a balatonboglári díjátadó alkalmával. Az érdeklődés több mint egy évtizede lankadatlan a Balaton legnépszerűbb versenysorozata iránt olyannyira, hogy sokan már a záró forduló estéjén tervezgetni kezdték a 2020-as szezont, a hajó átalakításokat és a csapatösszeállításokat. A Bahart Regatta egy örökzöld téma, ami szinte soha nem ér véget, télen kicsit megpihen, de májusban ott folytatódik tovább, ahol szeptemberben abbamaradt.