Borult a papírforma, kis csapatok, családok a dobogón, remek időben ismét nagyot vitorlázott a mezőny. Kellemes családi regatta a Balaton középső „medencéjében”.
A reggeli szélviszonyok és a meteorológia előrejelzése sem volt túl biztató a tó középső részére, azonban a rendezők reménykedtek, hogy talán a rövid pálya a délutánra végigmegy. Szombaton reggel közel 70 egység fegyelmezetten, de kiélezett helyzetekkel tarkított rajtjával 10 órakor indult a verseny. A rajt után a Nautic családd legújabb típusa, a Soponyai Géza építette és kormányozta aranysárga NAU-TEN, azonnal az élre állt. Nem kellett sokat gondolkodni, a 3-5 kts közötti délnyugatias szélben, a lellei BH. kikötő előtt lévő első pályajelet egy takkon lehetett elérni.
Lelle után Révfülöp BH. kikötő előtti bójához való eljutás, a mezőny elejének már több fejtörést okozott. A déli part mentén kitartó egyenletes délnyugati az északi part felé egyre inkább fogyott, a déli parttól 2-3 km távolságra már csak szélfoltról-szélfoltra jutva lehetett cirkálni Révfülöp felé. Lelle után Sopiék az élen, tovább húzták nyugat felé a takkot és a boglári hegy alatt még félvízen is úgy tűnt nem jön be. Az üldözők a második-harmadik helyen a szinte egyidőben Lellén forduló Xp33-as Lábad-X, a Luka 30-as Happy Meridia és az X-35-ös Mix ÉK felé vették az irányt, ellentétes takkon próbálkoztak. A Speeder40-es Dancing Queen, a Garuda, és a Wing34-es Antares tovább húzták nyugatnak. Az északi part alatt fokozatosan épült, erősödött a DNY-Ny-i szél, amelynek legjobb jele volt a tőlünk nyugatra zajló Rizling Kupa mezőnye, ami Ábrahámhegy irányából szépen bőszelezett Révfülöpre.
A meteo előrejelzések továbbra sem jelztek semmi szelet 15 óráig, azonban bízva a nyugati leterjedésében, a 19-re ismét lapot húzva, Révfülöpnél a zöld pályát (hosszú kör, következő pályajel Akali) jeleztük be. A Bahart Regatta mezőnyének eleje még 12 óra előtt vette a révfülöpi jelet. A felállás az első három helyen nem változott, Sopiék 15 perc előnnyel húzhatták a blisztert, a másodiikként, felérő Lábad-X, a közvetlen nyomában lévő Dorgus nevű Sholtz32-es, valamint az üldöző csapat harmadik hajója, a Happy Meridia előtt. A Lelle-Révfülöp szakasz egyértelmű nyertese a Dorgusz csapata volt, akik Révfülöpig feldolgozták magukat az abszolút 3. helyre.
A Révfülöp-Akali szakasz egyértelműen a rutinosabb, bőszelezésben is tapasztalt csapatoknak kedvezett. Sopiék elöl a leterjedő szél első hullámaival ugyan lassabban, de biztosan haladtak Akali felé. A szinte tengelyben fújó délnyugatiban a part mentén szépen lehetett haladni, a mezőny hátsó kétharmada valamit hozni is tudott pozícióján az előttük lévő hajókkal szenben, a hátulról frissülő szélben. Közben a part mentén olyan szakaszon haladt a mezőny, ami nagyon sok vitorlázó számára új volt és eddig ismeretlen, hiszen az északi part Révfülöp-Tihany közötti része nem igazán bővelkedik vizitúrázásra alkalmas kikötőhelyekben, infrastruktúrában és a hajósok számára vonzó, hajóik számára is biztonságos kikötőhelyekben.
Sopiék elöl csökkenő előnnyel, de biztosan tartva vezető pozíciójukat vették a bóját Alkalinál és ráfordultak Szemes irányára, az utolsó szakaszra. Az üldöző hajók néhány percet hozva hátrányukon tartották az iramot, percen belül szinte egyszerre fordult a Dorgusz, a Happy Merida, és a Lábad-X. Akalinál már látszott, hogy sok helyen borulhat a papírforma. Abszolútban is nagyon előkelő helyen fordult a Falko nevű Scholtz22-es, a Möbius nevű 8 m OD, a Quintett nevű Regina30-as, valamint a Csíbor nevű B.-19 es.
Szemesen a célba elsőként a NAU Ten futott be, közel 3 óra 40 percet vitorlázva., a mezőny dereka egy órával az utolsó harmada pedig közel 2 órával többet vitorlázva, az utolsó néhány hajó pedig a 17 órás limitidő előtt néhány perccel ért célba.
A versenyben az élen abszolútban két HIG-TECH, de kisebb személyzettel is nagyszerűen kezelhető „családi” hajó végzett, Sopiékkal, az Amazon nevű NAU Ten és az olimpiai osztályra is aspiráns Happy Merida nevű Luka30 OD, fedélzetén a Medgyesi családdal. Kellemes, vitorlázó időben 3-10 kts közötti szélben, a cirkáló és a bőszeles szakaszokkal is számolva, több mint 40 km-es távot teljesített a mezőny, sok résztvevő számára új tájakon, vízterületeken, ami a közelgő Kékszalag versenyre is egy remek közös felkészülés is lehetett. A hétvége egyértelműen bizonyította, hogy a kisebb 3-4 fős „családi” csapatok is odaérnek a dobogóra.
Az előnyszámokkal korrigált osztályok dobogós hajói
YS I. osztály
Amazon / NAU Ten, kormányos Soponyai Géza KMPVSE
Falco /Scholtz22, kormányos Molnár Dániel
Lábad X / Xp33, kormányos Lábady Balázs FKVE
YS II. osztály
Quintett / Regina30, kormányos Meggyes Balázs Gyula MVMSE
Ónix / Bavaria 32 H, kormányos Almási Zsolt SPARTACUS VE
Rozália / Dolfin28, kormányos Kiss János VÍZÜGYI SC
YS III. osztály
Csíbor / Balaton19, kormányos Simon Pál
Penny / Balaton25, kormányos Fazekas Ákos AVIS SE
VÍG / MeisnerMeba22, kormányos Víg János WIND SE
Szerző: Hagemann László
Forrás: www.porthole.hu