Egy ismét esős és szélben gazdag hét után, szombaton egy régi jól bevált helyszínen, kezdődött az új szezon első fordulója. Attila nem ma kezdte, jó kikötői csapat, remek vendéglátás, sül a malac, biztató számú on-line előnevezés és ugyancsak biztató meteo prognózis. Kell ennél több?
Nagy pályát tűzünk, 99 %-ra pontos a meteo, csupán annyi a tévedés, hogy 1-2 kts mínusz van a mért és az előre jelzett adatok között, ami a nap folyamán is megmarad.
Remek 5-7 kts erősségű K-i szélben indul a verseny, amit Badacsony hegy kicsit megcsavar. az út során a hátteret a festői partszakaszok adják, döntően olyan helyek, ahol még nem ette meg az urbanizáció a hegyeket. Nagy vízterület, trükkös szelekkel. Szigliget kikötő előtt az első pályajelnél, már a 8 órás meteo adatok is teljesen más irányú és erősségű szelet jeleznek, mint a pálya többi részén. Ez a folt (amiben van az 1-es bója is), a mezőny jelentős részét megtréfálja, a hajók 80 %-a egy izmos másfél órás "lavórban" ül. Szigligetnél a mezőny többségének új leosztás, újra kezdődik a verseny. Akik Szigligetről jól el tudnak jönni, nagy előnyre tesznek szert, az első 11 hajó után, Fonyódra közel 2 óra múlva érkezik a következő hajó, amikor már fenn az északi parton az mezőnyt vezető három egység Badacsony felé vitorlázik. A déli parton a szél 7-9 kts, egyre több hajó tart Szigliget felől Fonyódra a 2-es pályajelre, de a limitidő szorít, minden azon fog múlni mikor érkeznek Fonyódra a lassabb hajók. A rendezők döntenek, csak a YS.1 osztály folytatja a nagy pályán, és megy a 3-as számú jelre, Ábrahámhegy felé. A YS.2 és YS.3 osztályoknak módosul az útvonal, Fonyódról, a célba Badacsonyra vitorláznak. A stabil 5-6 csomós keleti szélben, minden osztály, minden hajója jóval a limitidő lejárta előtt, időben befut.
Több mint 70 egység teljesítette fegyelmezetten és türelemmel a kijelölt pályát. A verseny igazi nyertesei azok a csapatok, akik a szerényebb hajóikkal és felszereléseikkel is (sokan bőszeles vitorlák nélkül) egy nyúlott, napszívott alapvitorlázattal nyomták le a távot! gondoljunk csak bele, mennyivel könnyebb egy HI-TECH hajón, ahol elöl akár 4-5 vitorla közül is válogathatunk, hogy éppen melyiket húzzuk a szél beesési szögének alapján.
Köszönjük minden egységnek, hogy itt volt, különösen azoknak a hajóknak, akik a tó másik feléről, a keleti medencéből hajóztak át a versenyre!
Gratulálunk minden résztvevőnek!
A versenysorozat következő állomása Siófok, ahol június 22-én folytatódik a BAHART Regatta.
Compass Magazin
Szöveg: Hagemann László